Kako uštedeti prilikom kupovine u supermarketu

Početkom pedesetih godina u Americi su već počela da se rade detaljna marketinška istraživanja po pitanju navika u toku kupovine i na osnovu kojih su kreirane dalje strategije velikih proizvođača ili lanaca trgovina kako bi se povećao profit. S obzirom da su muškarci bili daleko manje zastupljeni, jer su njihove navike vezane za kupovine mogle da se podvedu pod velike porodične investicije, kao što je kupovina kuće ili stana, automobila i planiranje velikih izdataka; najviše su proučavane žene i to one udate i najčešće sa decom, jer su na taj način mogle da predstavljaju najveći procenat učešća u toku samih manjih kupovina (lånetilbud).

Znate i sami da ako muškarac živi sam njegov frižider je najčešće skoro pa prazan. Obično se hrani s nogu, i u slučaju da ima manje novca na raspolaganju njegov jelovnik će se sastojati od pekarskih proizvoda i pljeskavica sa kioska. A ako je bolje stojeći ogromne svote će mesečno bez griže savesti ostavljati po restoranima. Situacija je potpuno drugačija kada žena živi sama ili živi sa muškarcem. Tada nastupaju porodična pravila i redovni odlasci u supermarkete i pijace su nešto što se podrazumeva. Zato su žene za marketinška istraživanja najpouzdanija kategorija.

Ali kako ovo može da posluži vama lično, sada se pitate. Baš ta rana američka istraživanja su pokazala da iskusne domaćice u supermarket odlaze sa već spremljenim spiskom potrepština u rukama. One mlađe su sklonije da kupuju ad hoc i potrebno im je neko vreme da shvate da kućni budžet i nije toliko neograničen. Međutim, i one se vrlo brzo discipliniju i počinju da štede.

Statistika je dalje pokazala da iako žena otprilike nabavi sve što joj je potrebno sa spiska, ona uvek potroši i oko 15% više od planiranog budžeta, jer je dovitljivi prodavci uvek sačekaju sa „akcija“ ponudama koje traju jedan ili samo nekoliko dana. I naravno, ako je nešto na sniženju, tada se u ženi, koja je još od doba praistorije koncipirana po sakupljačkom principu, stvara panika da ako to neku stvar ne kupi odmah, sutradan je više neće naći ili će je naći sa 50% uvećanom cenom.

Pored ove zamke, koristi se i trik sa decom, jer žene koje imaju decu u najvećem broju slučajeva tu decu i vode sa sobom u kupovine. Zato se slatkiši postavljaju niže kako bi deca mogla da ih brzo uoče i zato se po supermarketima nalaze i mala kolica za kupovinu. Ovaj trik služi da dete počne da imitira majku, uzme mala kolica i počne da stavlja robu u njih. Do kase i do izlaska iz prodavnice obično može da sleduje rasprava, ali se isto tako računa i na činjenicu da će majka da popusti i veća količina artikala iz malih kolica biće plaćena zajedno sa planiranim stavkama (lån penge trods rki).

Budite vrlo oprezni prilikom ovih „izleta“ po supermarketima. Potrebno je da se prvo u kućnim uslovima detaljno dogovorite šta je dozvoljeno a šta nije jednom kada uđete u prodavnicu i računajući na moguće akcijske prodaje, pokušajte da ih uračunate u vaš spisak unapred. Prilikom same kupovine zapisujte na papiru pored artikla ubačenog u korpu i njegovu cenu, a pred samom kasom se sračunajte. To može da bude i težak trenutak, ako niste navikli u početku, ali jednom kada vratite određene predmete nazad na policu osećaćete se mnogo bolje. Svaka ušteda, pa ma kako mala bila, isplatiće se višestruko za neke važnije nabavke.