Loši i dobri izbori i periodi za biznis

Pre no što uđete u vode sopstvenog poslovanja treba da budete svesni da se greške stalno dešavaju, ali da se iz njih najbolje uči; i da postoje dobri i loši periodi za poslovanje koji su van vaše kontrole. I kao što se niste rodili da vam sve uvek bude potaman i da samo uživate, već da u hodu rešavate probleme i to kako koji nailazi, i isto tako, sa godinama i iskustvom, kako koji postaje sve komplikovaniji, ta ista pravila važe i u poslovanju (Comparați credit rapid).

Ukoliko se nalazite u oblasti proizvodnje hrane morate uvek računati sa rizikom da može da se desi suša/kiša/bolesti životinja ili bilo koji drugi iznenadni i potpuno neplanirani problem koji će itekako uticati na vaše proizvodne troškove. U tom trenutku pred vama će biti osnovna dilema, da li podići cenu proizvoda ili prosto preživeti ovu vrstu havarije, uzeti manji profit i nadati se boljim vremenima, a u isto vreme zadržati verne kupce.

Iz ovih razloga u cenu treba uračunati i mali deo rizika koje poslovanje nosi, tako da ovi događaji ne utiču previše na zaradu. Međutim, u isto vreme i profit treba zadržati na minimumu, a zarad osvajanja tržišta. U slučaju da proizvodite eksluzivan proizvod za ograničeno tržište ova pravila se ne odnose na vas, ali ćete tada imati druge vrste problema sa kojima ćete morati da se suočite.

Interesantan primer koji pokriva oba ova slučaja je bila procena cene i dizajna kutije čokoladnih bombona koja je svojevremeno urađena za jednog proizvođača čokolade u Americi. U prvom slučaju bilo je potrebno prodati čokolade po ceni od 1,95$ po kutiji siromašnijim slojevima stanovništva, a u drugom je bilo potrebno iste te čokolade u potpuno istoj količini prodati bogatijim slojevima po ceni od 3,50$. Studije su dugo rađene i na kraju je za siromašnije slojeve izabrana metalna crvena kutija sa trakom plave boje koja je koštala čak 50 centi, a za bogatije najobičnija kartonska kutija nežno roze boje sa crvenom mašnom koja je koštala samo 9 centi. Dizajneri su se vodili logikom da osoba koja je u stanju da kupi čokolade za 3,5$ uopšte ne mari za dizajn kutije, koji treba da bude pristojno lep, ali ništa više od toga. U slučaju da siromašniji momak za svoju devojku odvoji čak skoro 2$ za čokolade, ona će želeti da zadrži istu kutiju kao lepu uspomenu i u njoj drži neke, za nju, bitne sitnice.

Iz ovog primera jasno se vidi kako se treba prilagođavati tržištu i slojevima stanovništva koji su vaša ciljna grupa – credit doar cu buletinul. Ali čak i da savršeno vladate ovim bitnim detaljima, na veća kretanja na tržištu i iznenadne promene, koliko god želeli ipak nećete moći da kontrolišete. Za takve situacije jako je važno pripremiti se unapred odvajanjem dela profita i ulaganjem u neke druge, a najbolje inovativne, tipove poslova, kao i sufinansiranje tuđih projekata.

Nemojte tek tako živeti proizvodeći samo jedan tip proizvoda uljuljkani u snovima da će baš on biti potreban ljudima zauvek i u istim količinama. Budite fleksibilni i mudro razmišljajte i o budućim koracima, kao i o stalnim rizicima, i tako ćete uspeti da gubitke smanjite na minimalnu meru.