Mentalitet uspešnih ljudi

Uspešni ljudi su drugačiji od ostalih, to morate da priznate. Oni su pre svega disciplinovani i uredni i svoje živote nisu podredili samo biznisu, već su odlično organizovali i svoje porodice i slobodne aktivnosti. Ona filozofija koja kaže da novac kvari ljude, uopšte nije tačna. Novac samo uvećava ono što mi već jesmo i ako za početak uspemo samo malo da se pridržavamo zacrtanog puta, kasnije uz novac ovo će nam biti još lakše. Što se lepo pokazuje i na uspešnim biznismenima.

Pored rigorozne kontrole i pridržavanja dnevnih navika, a to su rano ustajanje i leganje, zdrava ishrana i redovno bavljenje sportom, fokusirano i akciono usmereno poslovanje, kao i konstantna edukacija i briga o porodici, poslovni ljudi takođe vrlo dobro znaju da ne mogu sve sami da postignu u toku dana i zato delegiraju svoje obaveze drugima.

U slučaju da ste žena, na primer, naučite se da ekonomišete svojim vremenom na isti onaj način na koji ekonomišete novcem. Poslovna žena mora i treba prvenstveno negovano da izgleda, zatim se od nje očekuje da je odmorna i raspoložena za nove radne pobede i skoncentrisana na rešavanje tekućih problema koje njen biznis neminovno donosi. Baš iz ovih razloga, naviknite se na činjenicu da je bolje da angažujete neku drugu ženu koja će da obavlja kućne poslove umesto vas.

Mnoge žene su vaspitane da niko drugi ne ume da opere kupatilo, ispegla veš ili skuva ručak kao one lično, i to ih puno košta u njihovom osnovnom biznisu. Ako angažovanje neke druge osobe na jedan sat košta deset ili dvadeset evra, na primer, u zavisnosti od težine poslova, a vi kao poslovna osoba možete da zaradite 50, 100 ili 200 evra za taj isti sat, tada stvarno nema ni govora o tome da radite niže plaćene poslove kao što su kućni. Angažovanjem nekog drugog vi mu zapravo pružate šansu da i on zaradi, dok vi odmorno izvršavate svoj profitabilni posao za daleko veći novac.

Isti princip važi i za ostale sfere poslovanja. Ukoliko je vaša firma već uznapredovala nema potrebe da gubite sopstveno vreme učeći grafički dizajn, kreiranje sajtova, programiranje ili marketing. Držite se najvažnijeg dela svoje firme, a to je menadžment, a sve ostale poslove prepustite ljudima kojima je to jedini fokus. Upravo iz nepoštovanja principa delegiranja mnoge firme stagniraju ili se lagano gase, zato što vlasnik nema deset ruku niti može da bude na deset mesta istovremeno, a ne želi da prepusti deo svoje kontrole drugima. Pronađite ljude u koje imate poverenje, kontrolišite ih u početku, a zatim im prepustite da vode manje bitne delove kompanije umesto vas, dok vi za to vreme kreirate vodeću strategiju i naravno prosperirate.

Isto tako naučite se da sve svoje obaveze delite na hitne i nisu hitne, kao i bitne i nisu bitne. Postoje 4 kategorije obaveza, one hitne i bitne, hitne ali nebitne, nisu hitne, ali su bitne, i nit su hitne nit su bitne. I odrađujte samo one koje su i hitne i bitne, a sve ostalo prebacite drugima na brigu. Ovako ćete uštedeti svoje vreme i živce, i moći ćete da se neometano posvetite samo važnim problemima.